Skip to main content

Planeta X – kosmiczna fabuła obozu

Propozycja fabuły, w ramach której harcerze przenoszą się na inną planeta, a następnie otrzymują szereg zadań, w ramach których muszą poznać zarówno planetę, jak i jej mieszkańców. W kosmiczną fabułę wpleciony został cały szereg technik harcerskich (takich jak samartyanka, pionierka czy terenoznawstwo), gier terenowych, wycieczek, ćwiczeń sportowych i zabaw.
Zadania zostały rozpisane na kolejne dni w potrójnym zestawieniu: 1. Rano, 2. Po południu, 3. Wieczorem. Wybór zadań oraz kolejność zostawiam do decyzji prowadzących konkretny obóz. Powodzenia i miłej zabawy!!

I Dzień
1. Przyjazd i zakwaterowanie
2. Budowa totemów (Totem- UFÓW), wymyślanie nazw, okrzyków i piosenek zastępów.
3. Ognisko z wprowadzeniem do fabuły – prowadzący wita przybyszów na nowej planecie, każdy zastęp przedstawia swoje nazwy, okrzyki i piosenki)

II
1. Zwiad po okolicy (UFOlicy) – każdy zastęp musi sporządzić mapę najbliższego terenu.
2. Budowa UFO radarów na UFO zwierza
3. Polowanie na UFA – gra terenowa (ktoś z kadry ucharakteryzowany na UFOzwierza wyrusza do lasu pozostawiając topy, harcerze muszą go wytropić i złapać, a następnie dostarczyć do obozu).

Reklama

III
1. 2. 3. Kosmiczny mecz – dzień rozgrywek sportowych – do zwykłych gier zespołowych dokładamy grę o kosmo zasadach wymyśloną przez każdy zastęp.

IV
1. Dzień słabej grawitacji – na planecie na kilka godzin popsuła się grawitacja, każdy obozowicz musi przez tych kilka godzin poruszać się po obozie tylko i wyłącznie stawiając dziwne kroki.
2. Zajęcia z pionierki – budowa kosmo stosów ogniskowych
3. Ognisko

V
1. Kosmo potyczka – gra we flagi (opisana w kategorii gry terenowe).
2. Kosmo szpital – po grze terenowej macie kilku rannych – trzeba ich opatrzyć – zajęcia z I pomocy.
3. Ognisko – kodeks kosmorycerza (ognisko dotyczące Prawa Harcerskiego)

VI
1. Kosmojaja – jeden dzień lub kilka godzin gry w antyprzyjaciela (opisana w kategorii gry obozowe)
2. Tropienie tubylców – zajęcia z terenoznawstwa
3. Ognisko z UFem – wieczorne zajęcia z terenoznawstwa

VII i VIII – Rajd w nieznane – 2 dniowa gra terenowa (kilka gier i zabaw na czas wędrówki znajdziesz w kategorii gry terenowe)

IX
1. Kosmo dryg – zajęcia z musztry
2. Zajęcia z zielarstwa (kilka pomysłów znajdziesz w konspekcie zbiórki – herbatka z pokrzyw)
Kosmokuchnia – robimy swoje potrawy z produktów lasu
3. Nocna gra terenowa (kilka do wyboru w kategorii gry obozowe)

X
1. Dzień obozowicza (kosmity)- ufowie przybyli na nasz obóz i się rządzą.
2. Przygotowanie do kosmowalk – szykujemy stroje i miecze świetlne (tuba z kolorowej kartki nałożona na latarkę może z powodzeniem udawać świetlny miecz).
3. trening i potyczki kosmorycerzy
Chrzest obozowiczów (wiele pomysłów w kategorii chrzest obozowy)

XI
1. Deszcz meteorytów – poszukiwanie w lesie ukrytych wiadomości.
2. Zajęcia z samarytanki
3. Ognisko (wiele pomysłów na ognisko tematyczne w osobnej kategorii).

XII
1. 2. Wycieczka (np. w góry).
3. Nocna gra terenowa (np. świetlik)

XIII
1. UFOmusztra (na wesoło – każdy zastęp przygotowuje pokaz z musztry na wesoło).
2. Gra terenowa – podchody
3. Ognisko jałowcowe – całonocne

XIV
1. Pakowanie obozu
2. pożegnanie i wyjazd do domu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *